Привет, някой знае ли оригиналния номер на вентилатора за парното? Намирам 77364449 и 46799643, които уж стават, но по всички каталози са за 156/147. Имаше едно жужене в студените дни, а при последното пътуване в жегите в един момент намали оборотите толкова, че не може да компенсира да охлади както трябва. Спрях го за 20-ина минути, като го пуснах всичко беше наред за още 20 и пак намали.
Известие
Collapse
No announcement yet.
Вентилатор парно
Collapse
X
-
Ще намеря време да ги сваля уикенда и ще погледна за някакви външни признаци. Първото ми съмнение беше заради жуженето, което се чува като е студено и е на най-ниска степен. Като се постопли спираше. Потока на въздух не спира, но намалява драстично.
Comment
-
Малко ъпдейт, по клемите на таралежката не изглежда да има драми, от друга страна мотора не се върти свободно и шумоли дори като го завъртя на ръка, иначе не виждам нещо нередно, стопено и т.н., не че разбирам от тоци
Ето го и оригиналния номер, ако на някой му върши работа:
Аз лично никъде не намерих сигурна информация за заместител, така че или ще сваля вентилатора от 147-цата да го сравня на външен вид, или направо ще пробвам с номерата от първия пост.
Comment
-
Не съм чел темата на от последния ти пост разбирам че вентилатора ти шумоли.Сваляш, разглобяваш, почистваш самонагаждащите се втулки/най-вероятно са задрали и оста се върти не в тях ами барабар със втулката в гнездото/, почистваш и оста с фина шкурка, смазваш тънко с гресчица и събираш всичко.По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
Alfa Romeo 156 1.8ts 2001
Comment
-
Благодаря за съвета. За съжаление всичко е така сглобено/капсуловано, че не виждам как би могло да се разглоби без да се потроши тотално. Не е правено с цел да бъде обслужваемо, а да замине в кофатаПроблема не е толкова шумоленето, колкото че затяга след известно време работа на по-високи обороти.
Last edited by acho_; d.m.y г., 22:48.
Comment
-
Просто измъкни самия вентилатор от пластмасовия кожух и виж задната втулка дали има луфт. Предната ще я усетиш като размърдаш вентилатора странично спрямо електромотора. Ако няма, пръсни с течна грес 2-те втулки, раздвижи го и си готов. П.П. Ако има голям луфт, сменяш вентилатора!!
Comment
-
Само с пръскане не става/понякога/, и аз тъй мислех първия път мързелешката ама тцъ, като задере на оста почва да се върти заедно с втулката в гнездото.Самата втулка стои между две звездообразни пружини и се върти между тях.Като пръсне гресчица улеснява временно въртенето на втулката между пружините ли скоби ли му се вика де да знам.
Виж тука - http://clubalfaromeo.com/forum/showt...C8%DF%D2/page2По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
Alfa Romeo 156 1.8ts 2001
Comment
-
Това с пръскането го пробвах, но ефекта е минимален. Свалих вентилатора от 147-цата, който се оказа оригиналния от 2002 г., и разликата между двата е осезаема, по-стария се върти в пъти по-леко на ръка. Абсолютно идентични са като размери и си пасват перфектно на мястото, но... буксите са различниДнес ще звъня тук-там, ако няма никъде за 159 май ще трябва да се смени буксата, за да се ползва такъв от 147/156.
Между другото, ако някой знае как се нарича типа конектор от снимката на вентилатора по-горе ще е много полезно.Last edited by acho_; d.m.y г., 07:52.
Comment
-
dimitar_vd62 Ако втулката е въртяла с оста, неизменно леглото и вече е деформирано! Смяна вентилатор! Втулката на четкодържача е "ябълковидна" и я притискат стоманени държачи. Изкараш ли я, после трябва да ги огънеш обратно, за да я вкараш, а огънеш ли ги, те вече са деформирани! Освен това, отварянето на електромотора не е за предпочитане, понеже задния капак не е с болтове...еднодневка! Изпитано многократно! И все пак, не отричам, че с доста зор може да се ремонтира, както казваш, но въобще не е за предпочитане такъв ремонт!Last edited by vanboy; d.m.y г., 08:44.
Comment
-
Първоначално публикувано от vanboy Покажи съобщениееднодневка!
Comment
-
Ако това са силовите пинове към вентилатора за "+" и " -" , а не тънките за управлението (не мога да преценя от снимката), режеш оригиналния куплунг и на кабелите слагаш обувки, като спазваш поляритета?! Или правиш мост с къси кабели и на тях обувки и пинове...защо не го закараш на еладжия да види и да го направи?Last edited by vanboy; d.m.y г., 11:53.
Comment
Comment